.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توصیه‌های جهاد کشاورزی مازندران به باغداران
سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: به باغداران توصیه می‌شود از احداث باغ مرکبات در مناطق با خطر بالای یخبندان خودداری کنند.

به گزارش شمال نیوز:مهدی خلیلی درباره توصیه‌های پیشگیرانه از خسارت تنش دمای پایین قبل از وقوع یخبندان در باغ‌های مرکبات استان، اظهار کرد: به باغداران توصیه می‌شود از احداث باغ مرکبات در مناطق با خطر بالای یخبندان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برای کاهش اثرات یخبندان انتقالی، وجود بادشکن در شمال کشور قابل توصیه است، افزود: در مناطقی که مستعد یخبندان است ارقام زودرس قابل کشت است.

سخنگوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با کنترل آفت، بیماری‌ها و مدیریت تغذیه در مرکبات می‌توان درختان سالمی داشت که نسبت به تنش یخبندان متحمل‌تر هستند.

این مسؤول با اشاره به اینکه برداشت به‌موقع میوه قبل از یخبندان در تحمل‌پذیری درختان نسبت به دمای زمستان موثر است، گفت: برای جلوگیری از خسارت شکستگی و یخبندان قبل از بارش برف، نهال‌های گلدانی روی زمین خوابانده شود و درختانی که مستعد یخ‌زدگی و شکستگی شاخه هستند در اولویت قیم‌گذاری قرار گیرند.

خلیلی گفت: برای حفاظت از درختان جوان و جلوگیری از تنش یخبندان می‌توان به پیچیدن تنه درخت با گونی، کلش، فوم و برگ خرما، ایجاد حرارت و دود با سوزاندن مواد نفتی یا چوب و آب‌پاشی مستمر روی تاج قبل از آغاز یخ‌زدگی تا پایان تنش مورد استفاده قرار گیرد./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.